sanningen

Nyårssumering? Heter det så?

Publicerad 2008-12-31 17:22:31 i Allmänt,

Hej bloggen, ja nu ska jag göra en sådan där lista som alla andra gör nu på sista dagen å allt..vågar mig inte på att försöka skriva det igen, namnet,kallelsen, är jäkligt osäker på vad det är för himla ord igentligen, och hur det stavas..men jag kallar det en sammanfattning iaf,  i korta texter och bilder, på mitt 2008 och hur det har varit. Jag får såklart inte med allt, så mycket händer ju på ett år, men i stora drag, jag har tagit med det jag minns starkast!
Ja här kommer det då..i rätt ordning till och med haha....


Min 15-årsdag. Det är liksom givet att ens födelesedag ska vara med på den här listan. Men inte för att min var så speciell. Jag fick en kamera, som har använts flitigt sedan dess, och jag minns bäst såklart att två av mina närmsta vänner, Lisa och Sophie kom och grattade mig , med hårspray och stringtrosor i paketen, givetvis!




Skolavslutningen i åttan. Behöver jag säga mer? Ögonblicket innan ännu ett sommarlov och ännu en sommar blommar ut i all sin ledighet och prakt, det går inte att glömma. Själva stunden i kyrkan går mig ganska lätt förbi. Men tanken just då.  Att ha en hel sommar framför sig att fylla med upplevelser och minnen. Underbart. Underbart




Sommardagar att minnas (extra mkt!:). Med kompisarna. Skratt, prat, choklad och flumm. Tappra försök till bad i en snorkall svensk insjö. En gång barndomsvänner, alltid barndomsvänner, är det inte så? Jag hoppas att vi inte tappar bort varandra i framtiden, jag tycker om er för mycket för det<3




Cypern med Lisen, Sixten och Lotta. Jag behöver verkligen bara värme, sol och värme och strand och bad och en bra bok för att må riktigt bra. Den här semesterveckan blev en riktig överraskning, men jag är så glad att jag fick följa med, och jag saknar det, jag vill tillbaka!





Tågluff med familjen. Mycket tjafs såklart, men vad kan man vänta sig när man reser 6 personer som annars ständigt är i luven på varandra? Vi hann i alla fall med Paris, London och Skagen, jag fick åka nattåg för första gången i mitt liv. Det var kul. Men ibland kunde vädret och humören och maten och alltmöjligt varit lite bättre, och lite trevligare.




Den sega vardagen. Dagar då jag bara velat dö. Dagar då jag verkligen inte klarat av att se mej själv i spegeln. Dagar då jag varit så trött på skolan att jag övervägt att...ja, jag vet inte vad. Alla sådana där dagar som man kunnat göra till något mycket bättre, om man orkat, eller kanske om man velat orka. Jag antar att 2009 också kommer innehålla sådana dagar. Men det är livet, helt enkelt. Man får tänka på de bra dagarna, och minnas dom.




FRIDAs Attitydimodelltävling. Som jag dessvärre inte gick vidare i.>.< Det var surt att inte få vara med i tidningen, och jag (det låter ytlig, i know!) tänker faktiskt lite på det varje dag. Vad hade jag kunnat göra bättre? Men jag fick iaf en fantastiskt rolig dag, med styling och plåtning och jag fick känna mig riktigt snygg för en gång s skull. Det var kul. Och att jag blev en av de 15 från hela landet borde ju betyda att jag åtminstone har liiite "modellpotential"? Haha , låt mig få drömma iaf, det mår jag bra av. x)






Julafton. Vad vore ett år utan denna dag? Jag fick inget stort, och speciellt i paketen, de vanliga småsakerna bara och pengar förstås. Jag har bestämt mig för att spara till en laptop. Wish me luck!






Jag började blogga. Man får väl lov och ta med det, så att jag i framtiden minns vilket år jag startade bloggen, det är väl smart, haha? Jaa, det var vad jag fick ihop.

Tack för det här året! Hoppas nästa år bli bättre..

    ...men hur kan det bli bättre Ebba?
Om du inte gör något åt det?
Om du bara tittar bort och låter det ske?
Ta tag i det, du måste klara det!
Mitt nyårslöfte i hemlighet. Antagligen får ingen nånsin reda på vad det är.






 

Kommentarer

Postat av: vilma

Publicerad 2009-01-01 17:39:07

sv:tack tack glad jag blir när en så söt människa som du säger det! : D

Postat av: sofichelle

Publicerad 2009-01-01 21:16:09

mm, den tårtan toppad med kiwi såg ruggigt god ut!



Tack, tack, fy vad glad man blir!

Postat av: sofichelle

Publicerad 2009-01-01 21:17:30

mm, den tårtan toppad med kiwi såg ruggigt god ut!



Och tack, tack. OJ, vad glad man blir!

Postat av: Sophie

Publicerad 2009-01-02 21:22:58

Klart du har modellpotential :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ebba

Jag är väldigt icke modeintresserad. Därav namnet. Syrholn är mitt hem, där jag levt i hela mitt liv. Det är väldigt litet, och är antagligen placerat väldigt långt bort ifrån just dig, men det finns där och det är här jag och mina tankar är samlade. Välkommen till min del av världen, och om du så vill, ta dig en insyn i livet som jag lever det, och alla andra halvironiska småsaker som tillkommer. Om du har tur bjuder jag på bak&kakrecept. Och om du har tur, blir det lite djupare än så.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela